Porota
Michel Bouvard(předseda poroty)
Michel Bouvard už třicet let vykonává dvě pozoruhodná zaměstnání – vyučuje hru na varhany a zároveň si coby koncertní umělec vydobyl mezinárodní prestiž jako jeden z nejpodmanivějších francouzských interpretů. Pravidelně hraje na nejkrásnějších historických varhanách po celé Evropě a vystupoval také ve velkých koncertních sálech v Asii a na významných místech v Severní Americe. Odehrál více než 1000 koncertů ve více než 25 zemích.
Michela Bouvarda ve volbě povolání inpiroval jeho dědeček Jean Bouvard, který byl varhaník, skladatel a žák Louise Vierna. V mládí Michel navštěvoval pařížskou konzervatoř, kde studoval varhany a improvizaci ve třídě Andrého Isoira. Hře na varhany se učil také u proslulých varhaníků Jeana Boyera, Francise Chapeleta a Michela Chapuise z kostela sv. Severina v Paříži. Michel zahájil svou hudební kariéru v roce 1983, když získal první cenu v mezinárodní varhanní soutěži v Toulouse. V roce 1985 převzal po Xavieru Darasseovi vedení varhanní třídy na toulouské konzervatoři. Po boku kolegy Jana Willema Jansena pak pokračoval v Darassově vizi prohlubování partnerství a spolupráce s městem a regionem pořádáním koncertů, varhanních turné, mistrovských kurzů a také mezinárodní varhanní soutěže. Tyto aktivity vyvrcholily v roce 1996 založením mezinárodního varhanního festivalu Toulouse les Orgues.
V letech 1995–2021 působil Michel Bouvard jako profesor varhanní hry na pařížské CNSM po boku svého kolegy a přítele Oliviera Latryho. Společně rozvinuli originální pedagogickou spolupráci, která do Paříže přilákala studenty z celého světa. V roce 2013 vyučoval Michel v zimním semestru na varhanní fakultě Eastman School of Music na University of Rochester v New Yorku. V listopadu 2015 absolvoval pedagogický pobyt na Yaleově univerzitě a v roce 2016 vyučoval na Národní univerzitě umění v Tokiu.
Od roku 1996 zastává Michel pozici titulárního varhaníka v románské bazilice sv. Saturnina v Toulouse, kde hraje na proslulých varhanách od Aristida Cavaillé-Colla. V roce 2010 byl jmenován jedním ze čtyř hlavních varhaníků Královské kaple na zámku ve Versailles.
Andrzej Białko
Andrzej Białko absolvoval Akademii hudby v Krakově, kde studoval hru na varhany u Joachima Grubicha. Získal první cenu na Mezinárodní varhanní soutěži v Římě (1981) a na Celostátní varhanní soutěži v Bydhošti-Gdaňsku (1985). Zúčastnil se řady polských varhanních festivalů, vystupoval ve většině evropských zemí a koncertoval také v Libanonu a Severní i Jižní Americe.
Andrzej Białko působí jako profesor na varhanním oddělení Hudební akademie Krzysztofa Pendereckého v Krakově a na Státní hudební škole Władysława Żeleńského v Krakově. Velký ohlas si získalo jeho krakovské a vratislavské provedení kompletního díla Johanna Sebastiana Bacha v jubilejním roce 2000, stejně jako krakovský cyklus „Ars organ“ – antologie varhanní hudby 16.–20. století ve 20 koncertech. Jeho rozmanitý a stále se rozšiřující repertoár zahrnuje všechny styly, včetně kompletních varhanních děl Buxtehudeho, Bruhnse, Mendelssohna Bartholdyho, Francka, Liszta a Brahmse. Svými nahrávkami významně přispívá do archivu Polského rozhlasu (2. kanál). Za dobu svého uměleckého působení natočil 30 CD.
Ministr umění a kultury mu udělil stříbrnou (2006) a zlatou (2020) medaili „Gloria Artis“. V letech 2016–2020 působil Andrzej Białko jako prorektor Hudební akademie Krzysztofa Pendereckého, kde od roku 2020 zastává funkci vedoucího varhanního oddělení a ředitele doktorského studia.
Eva Bublová
Eva Bublová je varhanice a cembalistka, varhany absolvovala na pražské Akademii múzických umění u Jaroslava Tůmy a lyonské Conservatoire National Supérieur de Musique u Jeana Boyera (Francie).
Zvítězila v několika mezinárodních varhanních soutěžích, např. Pražské jaro 1999 a Gottfried Silbermann Internazionaler Orgelwettbewerb 2001, Freiberg (Německo). V roce 2002 byla finalistkou Royal Bank Calgary International Organ Festival and Competition.
Na svém kontě má řadu koncertů ve většině evropských zemí, v Japonsku a v Kanadě, nahrávek pro český, slovenský a lucemburský rozhlas, varhanní CD „Les Fresques“ a cembalovou publikaci „Názvy skladeb u clavecinistů“, v níž zúročila své překladatelské dovednosti.
Po 20 let působila ve francouzské farnosti v Praze, po 16 let v akademické farnosti Nejsvětějšího Salvátora. Výuce varhan a cembala se věnovala na Konzervatoři v Českých Budějovicích a v Teplicích.
V současnosti je profesorkou varhan na pražské Konzervatoři.
Wolfgang Kogert
Wolfgang Kogert působí jako varhaník ve vídeňské Hofburgkapelle, je kurátorem v RadioKulturhaus ORF ve Vídni a vyučuje hru na varhany na hudební a divadelní univerzitě Mozarteum v Salcburku.
V roce 2006 získal 1. cenu na varhanní soutěži Musica Antiqua Bruges. V roce 2013 se stal rezidenčním umělcem v Cité des Arts v Paříži. Pravidelně spolupracuje se současnými skladateli, jako jsou Friedrich Cerha, Jean-Pierre Leguay a Younghi Pagh-Paan, a také s předními orchestry, jako jsou Vídeňští symfonikové, Symfonický orchestr Vídeňského rozhlasu ORF a Pittsburghský symfonický orchestr.
Kromě své interpretační kariéry se Wolfgang aktivně věnuje oboru, přispívá články do časopisů a poskytuje konzultace při stavbě varhan. Koncertuje na řadě prestižních akcí, jako jsou Bachfest v Lipsku, orgel-mixturen v kostele sv. Petra v Kolíně nad Rýnem a Hildebrandt-Tage v Naumburgu. Za svou kariéru již vystupoval na mnoha mezinárodních pódiích včetně Tokia, Paříže, Moskvy, Rigy, Bruselu a dalších významných míst.
Karel Martínek
Karel Martínek se narodil a žije v Olomouci. Zde studoval nejprve matematiku a fyziku na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého, později na Filozofické fakultě obor muzikologie. V letech 2004 - 2009 studoval hru na varhany na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením prof. Kamily Klugarové a varhanní improvizaci u prof. Karla Pokory. Již během studií na akademii se aktivně účastnil řady interpretačních kurzů, vedených předními světovými varhaníky, jako např. Susan Landale, Martin Sander, Günther Kaunzinger, Julian Gembalski, Reitze Smits, Thomas Ospital, Olivier Latry ad. Zároveň se zúčastnil několika interpretačních a improvizačních soutěží (Pražské jaro, Schwäbisch Gmünd). V roce 2014 zahájil soukromě studium improvizace pod vedením Philippe Lefebvra, titulárního varhaníka katedrály Notre-Dame v Paříži. Karel Martínek se vedle interpretace širokého spektra varhanní literatury věnuje také improvizaci. Na tomto poli je dnes považován za vůdčí osobnost české varhanní hudby. Varhanní improvizaci Martínek také vyučoval v letech 2007 - 2009 na Církevní konzervatoři Opava. V současnosti působí jako pedagog varhanní hry na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci. V letech 1994 - 2008 působil jako varhaník v olomoucké katedrále sv. Václava. Od roku 2009 do roku 2019 byl varhaníkem chrámu sv. Mořice v Olomouci, kde měl k dispozici slavný nástroj
Michaela Englera. Od roku 2020 je opět varhaníkem v olomoucké katedrále, kde navíc nově zastává funkci regenschoriho. Od roku 2011 se podílí na organizaci Mezinárodního varhanního festivalu Olomouc, pořádaného Moravskou filharmonií, jako jeho dramaturg. Karel Martínek pravidelně spolupracuje s významnými hudebními tělesy jako jsou Moravská filharmonie Olomouc, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, Komorní filharmonie Pardubice, Akademický sbor Žerotín, pěvecký sbor Campanella ad. Natočil několik CD pro česká a americká vadavtelství a hudebně se podílel na tvorbě některých dokumentárních filmů pro Univerzitu Palackého. Vedle varhanní interpretace a improvizace se věnuje také kompozici. Kromě skladeb pro sólové varhany vytvořil několik skladeb pro klavír a díla pro sbor a orchestr, z nichž některé byly oceněny na skladatelských soutěžích. Mezi poslední úspěchy patří postup mezi tři nejlepší kompozice pro nové varhany pražské katedrály.
Karel Martínek koncertuje doma i v zahraničí (Belgie, Francie, Itálie, Polsko, Slovensko, Rakousko, Německo, Nizozemí, Finsko, Švédsko, Ukrajina, Libanon, Izrael). V rámci svých koncertních cest vystoupil ve významných evropských chrámech, jako např. katedrála Notre-Dame v Paříži, katedrála v Turíně, katedrály v Antverpách a Gentu, dóm sv. Štěpána ve Vídni ad.
Bernadetta Šuňavská
Meno Bernadetty Šuňavskej sa už počas jej štúdií v Bratislave, vo Freiburgu a v Stuttgarte vyšvihlo medzi najuznávanejšiu špičku interpretačného umenia.
Okrem celej rady diplomov a vyznamenaní z medzinárodných organových súťaží po celej Európe, oslňuje publikum svojou originalitou, ohňostrojom virtuozity, citlivosťou a hlavne, nekompromisným umeleckým profilom. Vysoko uznávaná virtuózka je v kruhoch koncertného organa zárukou profesionality, nezabudnuteľného farebného stvárnenia organových diel a nadšených reakcií publika.
Vynikajúce kritiky v odbornej tlači pravidelne dostáva aj za transkripcie orchestrálnych diel a premiérovanie súčastnej hudby, naposledy na pódiu filharmónie v nemeckom Essene s monumentálnym dielom „Sinfonie guerriere et amorose” od Niccolò Castiglioniho.
Okrem organa a klavíra študovala aj hru na historických nástrojoch a na čembale, čo jej umožňuje interpretovať diela všetkých štýlových období, siahajúcich až do stredoveku.
Nahrala koncerty a CD pre Naxos, Organum Classics, Südwestrundfunk, pravidelne spolupracuje so Slovenským rozhlasom a televíziou, Českým rozhlasom a je vítaným hosťom na koncertných pódiach všetkých významných medzinárodných festivalov.
Erwin Wiersinga
Erwin Wiersinga studoval na konzervatoři v Groningenu pod vedením Wima van Beeka. S vyznamenáním vystudoval hru na varhany a absolvoval také studium hry na klavír. V letech 1997–2019 vyučoval hru na varhany na Universität der Künste v Berlíně a od roku 2009 působí jako pedagog na Prins Claus Conservatoire v Groningenu.
V roce 2014 byl Erwin společně s Leo van Doeselaarem jmenován titulárním varhaníkem slavných varhan od Arpa Schnitgera v Groningenu. Erwin Wiersinga pravidelně koncertuje v Nizozemsku a dalších evropských zemích a vystupoval také v Koreji, Číně, Japonsku a USA. Na svém kontě má řadu rozhlasových a CD nahrávek svých koncertů na významných historických varhanách v Německu, Holandsku a Belgii.
V roce 2006 vystupoval pod vedením Daniela Barenboima jako sólista v Berlínské státní opeře v představení Doktor Faust. Je aktivní v různých profesionálních orchestrech a od roku 2007 pravidelně koncertuje s Královským orchestrem Concertgebouw a spolupracuje s dirigenty, jako jsou Mariss Jansons, Ricardo Chailly, Ivan Fischer a další. V roce 2016 vystoupil s orchestrem Concertgebouw v newyorské Carnegie Hall při příležitosti americké premiéry Theatrum Bestiarium od Detlefa Glangerta.
Erwin Wiersing působil jako hostující profesor na několika konzervatořích v Evropě a také v Pekingu, Tokiu a Soulu.